Compania Ecclesiastical Insurance din Marea Britanie a publicat un studiu care evidenţiază faptul că majoritatea bisericilor au folosit canale noi pentru a păstra legătura cu congregația lor, după izbucnirea Covid-19.
Multe dintre biserici (93%) au folosit Zoom pentru a găzdui evenimente publice și întâlniri virtuale după martie 2020, în timp ce 60% au folosit şi Facebook și 5% YouTube, iar 1% au folosit Microsoft Teams.
Un procent semnificativ (43%) dintre aceste biserici au raportat o creștere a prezenței ca urmare a utilizării acestor platforme online.
De asemenea, aproape două treimi (62%) intenționează să continue transmiterea evenimentelor, chiar și după eliminarea tuturor restricțiilor.
Sondajul a arătat, de asemenea, că trecerea la online a necesitat unele investiții financiare de către multe biserici, peste jumătate (56%) dintre liderii bisericilor chestionați spunând că au cumpărat tehnologie nouă pentru a face posibilă aceasta trecere in online. 55% dintre biserici au cheltuit peste 500 de lire sterline pe echipamente, jumătate investind în echipamente de sunet și o proporție similară (52%) în camere video. Aproape două treimi (62%) au cumpărat echipamente pentru a susține transmiterea în direct a serviciilor.
În cazul a peste două treimi (69%) dintre aceste biserici, investiția s-a bazat pe rezervele existente, în timp ce aproape o treime (30%) a finanțat achizițiile prin donații.
Sondajul sugerează că trecerea la internet a fost un salt tehnologic pentru mulți lideri ai bisericii, peste jumătate (57%) spunând că au nevoie de ajutor pentru a aranja lucrurile, în timp ce aproape trei sferturi (73%) au spus că au primit sprijin din partea membrilor din congregaţia lor.
Sursa: www.christiantoday.com