7 moduri de a cultiva răspândirea Evangheliei în biserică

Un creştin adevărat, prin purtarea sa, trebuie să definească valorile bisericii și să aspire ca aceasta să fie un loc în care Dumnezeu să trimită noi veniți și noi credincioși.

Împărtășirea Evangheliei presupune o trecere directă la strategiile de informare și planificare a evenimentelor. În acest sens, şapte moduri de a cultiva o cultură creștină pentru răspândirea cu uşurinţă a Evangheliei, dar şi principiile fundamentale care trebuie puse în aplicare sunt următoarele:

  1. Claritatea Evangheliei. Putem aluneca cu ușurință, din folosirea limbajului creștin într-unul neglijent. Evanghelia este o veste bună, nu o veste ambiguă, de aceea ea trebuie prezentată tuturor oamenilor, pentru ca aceștia să afle cine este Domnul Isus și ce a făcut pentru noi pe cruce, importanța învierii ca fapt istoric, ce presupune pocăința, baza unei credințe autentice etc. Mesajul Evangheliei nu trebuie prezentat într-un mod vag, prea multe biserici se bazează pe un anumit eveniment și pe un anume vorbitor pentru a transmite mesajul Evangheliei.
  2. Comunitatea iubitoare. Biserica nu este doar un alt club social într-o societate plină de cluburi, ci ea este o familie în care oamenii sunt încurajați să se iubesască reciproc, printr-o dragoste frățească. Ar trebui să existe un nivel de iubire, preocupare, sprijin practic, răbdare, bunăvoință și căldură care să fie autentic și profund diferit de orice club social din societate. Unitatea credincioșilor în comunitatea bisericii va fi atractivă pentru vizitatorii care nu experimentează acest fel de căldură familiară în altă parte, iar în multe cazuri, nici măcar acasă. Pentru a fi autentic, este nevoie de mai mult decât o etichetă. Nu este suficient ca omul să spună: „Suntem o familie a bisericii”, ci trebuie să fie real.
  3. Înlăturarea obstacolelor. Peter Mead, un autor creștin și bloger la BiblicalPreaching, împărtășește din experiența dobândirii ospitalității de către biserica din care face parte: „În biserica noastră, am spus adesea că vrem ca vizitatorii să se poticnească numai de Evanghelie, nu de noi, iar creștinii să se iubească unii pe alții. Nu vrem ca aceștia să simtă că nu știu ce se întâmplă, că cei mici nu sunt în siguranță, că pot fi rușinați etc.”
  4. Întreaga experiență. Un om care calcă pragul bisericii pentru prima dată trebuie să se simtă binevenit în acea comunitate.
  5. Să ne așteptăm la vizitatori. Niciun creștin nu trebuie să ezite în a-i invita pe cei din jurul lui la biserică, deși de multe ori predicarea poate fi sensibilă pentru cei ce nu-l cunosc pe Dumnezeu. Totuși, o muncă plăcută este aceea de a câștiga încredere și de a cultiva o cultură în care musafirii să poată veni oricând își doresc.
  6. Fiecare serviciu. Ideea este că nu ar trebui să ne dorim ca ei să se întoarcă peste patru săptămâni, când există o slujbă specială de evanghelizare, potrivită pentru oaspeți, ci să faceți fiecare întâlnire de adunare primitoare și fiecare predică relevantă pentru oricine.
  7. Valori conducătoare. Dacă biserica este condusă de tradiția confesională, atunci vor exista multe ocazii ca ceea ce este normal, să fie, de fapt, ciudat pentru vizitatori. Dacă biserica este condusă de preferințele oamenilor influenți, atunci vor exista multe moduri în care biserica să devină de neînțeles pentru oaspeți. De asemenea, un set de caracteristici ale bisericii este mai dificil de explicat. Pe cât posibil, un creștin trebuie să caute să definească valorile bisericii și să aspire să fie o biserică în care Dumnezeu să se bucure să trimită noi veniți. Prin identificarea valorii ospitalității, conducerea poate modela apoi exemplul și poate ajuta întreaga biserică să facă pașii necesari pentru a o trăi și a o pune în practică.

Dumnezeu poate binecuvânta strategiile de mobilizare, dar cultivarea în mod intenționat a unei culturi a bisericii echipată pentru creșterea Evangheliei o va pregăti pentru un rod mai bogat în urma activităților de informare și a evenimentelor speciale de evanghelizare.

 

Articol publicat de evangelicalfocus.com, tradus și adaptat.